roadtrip 2010

det är väldigt långt mellan mina inlägg nu för tiden, så förlåt för det.

men nu tänkte jag lägga upp bilderna från min och jonatans roadtrip. vi var i göteborg, tylösand, ullared och gränna. väldigt mysigt med tält och vandrarhem.

första dagen spenderade vi i göteborg där vi var riktigt turistiga och åkte paddan under en massa låga broar och tog kort på båtar.

sen tog vi spårvagnen till slottsskogen och spelade minigolf och tittade på djuren, fast vi var nog lite sena för alla sov.

sen åt vi middag på någon restaurang på avenyn.

sen dagen efter åkte vi till halmstad och tylösand där vi låg på den fina stranden en stund och sedan satte upp vårt tält på en liten camping i närheten. vi grillade, speleda minigolf och kort och somnade runt klockan tio som äkta husvagns/campingmänniskor!

dagen efter packade vi ihop vårt tält och åkte till ullared där det regnade och vi fick stå i kö i 45 minuter innan vi ens fick komma in, men som tur var fick vi supersnygga ponchos av personalen så att vi slapp bli blöta.

vi hängde på ullared i ca en timme och köpte lite innebandy-klubbor, billiga filmer och mycket billiga hästgrejer och sen åkte vi vidare mot jönköping där vi stannade till och gick på bio och såg inception som var väldigt bra men lite knepig att förstå i början. sen sprang vi i och hoppade över vattenpölar som små barn hela vägen tillbaka till bilen och åkte vidare mot gränna där vi bodde en natt på ett vandrarhem eftersom det öste ner och vi kom på att vi inte hade något regnskydd till vårt tält.

morgonen efter åt vi frukost på ett jätte mysigt café och gick sedan och tittade på hur man gjorde polkagrisar och köpte en massa polkisar. sen tog vi vår gula lilla polo och åkte hem igen.

snipp snapp snut så var vår lilla resa slut!